Yoga voor volwassenen Yoga brengt je gezondheid, blijdschap en innerlijke rust. Het helpt je met beide voeten op de grond te staan,ook in drukke tijden. Dit geeft je de kracht keuzes te maken en de energie om te genieten van het leven. Voor yoga kiezen als levensstijl in onze snelle wereld bied je de mogelijkheid om in het hier en nu te zijn en te reflecteren. Yoga werkt door op mentaal en fysiek niveau, het reduceert stress en brengt emotionele balans. Daarnaast versterk je spieren, vergroot je de flexibiliteit van het lichaam. “Respecteer waar je vandaag bent en kom in elke les met een open hart en een open mind”

De yoga lessen De yogalessen bij JunoYoga zijn voor iedereen, beginner of gevorderde. De docent biedt de mogelijkheid om binnen een bepaalde oefening of houding op verschillende niveaus te werken. Je leert goed te luisteren naar je eigen lichaam en haar grenzen te respecteren. Op die manier ervaar je hoe ver je kunt gaan in een bepaalde houding en waar jouw persoonlijke grenzen liggen. We geven verschillende soorten lessen.

Iedere les bestaat uit:
1.    yogahoudingen (asana’s)
2.    ademhalingsoefeningen
3.    meditatie
4.    eindontspanning

HathaYoga Yoga ontwikkelde zich aanvankelijk als filosofische stroming. De asana’s of oefeningen ontstonden later. Hatha Yoga ontstond in de eerste duizend jaar van onze jaartelling en is de laatste grote klassieke yogaschool. Ha betekent zonneenergie en tha betekent maanenergie. Yoga is de verbinding tussen die twee. Hathayoga gebruikt yogahoudingen en ademhalingsoefeningen (pranayama) die ten doel hebben lichaam en geest te verenigen. Er zijn ook zachte hatha lessen voor mensen die graag een fysiek wat mildere les volgen of bijvoorbeeld voor mensen die herstellend zijn.

YinYoga  is een meditatieve vorm van Yoga en geeft ruimte in het lichaam in de ruimste zin van het woord. Yin yoga houdingen worden op een passieve, maar wel intensieve manier beoefend. We houden de houdingen langer aan, tussen de 3 en 5 minuten.  Hierdoor wordt het bindweefsel op rek gebracht en gestimuleerd. Dat leidt tot grotere beweeglijkheid in de gewrichten.Yin stimuleert meer opening en ruimte in ons lichaam; in het bijzonder rond het gebied van heupen, heiligbeen en de gehele rug.
Het effect van Yin yoga-houdingen is een flexibeler, energetisch stabieler, beweeglijker en uiteindelijk sterker lichaam en een meer ontspannen en aandachtiger geest.